torstai 4. kesäkuuta 2009

Sisko kadoksissa


Tänä aamuna toi matalampi ihminen vielä nukkui, kun Korkeempi otti Seitan mukaan ja lähti jonnekin. Se siis laitto vaan siskolle kaulaan pannan ja sano, ettei Usma nyt tuu ja sit ne häipy jonnekin. Kun matalampi sitten parin tunnin päästä könys niillä huonoilla jaloillansa alakertaan, hyöri hetken ympäriinsä ja rupes sitten tivaamaan meiltä, missä on Seita, mä ymmärsin sitä harvinaisen hyvin. Mäkin olsin nimittäin halunnu tietää. Harmi, ettei se ihminen näyttäny käsittävän mitä MÄ sanoin, vähän hidas kun on ja aamuisin vielä hitaampi kuin muina vuorokaudenaikoina.

No, lopulta se tarttui siihen pieneen piipittävään vehkeeseen, jonne se juttelee, vaikkei ketään näy. Sieltä vehkeestä mäkin kuulin korkeemman ihmisen äänen, joka sanoi, et se oli ottanu Seitan tänään vaihteeks mukaan, kun sataakin niin kauheesti, ettei me oltais täällä kotona voitu olla aitauksessa. Sitä mä vaan vähän mietin, miten mukavaa niillä mahtaa olla siellä pienen vekottimen sisällä. Tulisivat nyt jo kotiin. Mulla on tylsää. Essi ei viitti leikkii mun kans, eikä matalampi ihminen osaa koiraleikkejä. Se vaan silittää ja puhuu kaikenlaisia höpöjä...Hohhoijaa, mullon ikävä mun siskoo..

5 kommenttia:

  1. On ne niin keljuja tällaiset ilmat. Olen vaatinut famua avaamaan etuoven 19 kertaa ja takaoven 16 kertaa ihan vaan tarkastaakseni josko sade on loppunut. Terveisin Amanda

    VastaaPoista
  2. Sullon, Amanda, hyvin koulutettu ihminen, kun se tuolla tavoin tunnollisesti hoitaa nuo portsarin hommatkin :-)

    VastaaPoista
  3. Ihmiset aika usein tietävät asiat ja tekemisten syyt. Voi ottaa ihan rennosti. :)

    VastaaPoista
  4. Isot maksalaatikon, possunkorvien, makkaran ynnämuiden nelijalkaisten herkkujen tuoksuiset synttärionnittelut sisko-Usmalle!! Ensimmäinen hurja ja vauhdikas vuosi on takana, monta samanmoista vielä edessä. :) Kohti uusia kujeita, toivottaa Jere-veli kera muun Halikon-poppoon

    VastaaPoista
  5. Voi kiitos, Petra! Toivottavasti teillä sentään muistettiin jeren synttärit. Meidän ihmiset unohti ihan kokonaaaaan. Onneks mä en oopitkävihaista sorttia :-)

    VastaaPoista