lauantai 14. marraskuuta 2009

Potkaa ja korvaton koira

Joulukausi on nyt sit vissiin avattu, kun matalampi osti meille poronpotkaa kaupasta. Me ei olla vielä koskaan kotona saatu oikeita luita, kun noitten ihmisten entiset koirat sai niistä aina vattavaivoja ja Essi on jo niin vanha, ettei se jaksa pureskella niin kovaa ruokaa.

Mä olinkin sitten vähä että "tä?!", kun ihminen tuuppas mun kuonon eteen sen luun. Seitalle homma oli heti selvä kuin pläkki ja niin oli Vinskillekin. Essillekin semmonen mötikkä nimittäin tuotiin, mutta sehän ei mahtanu mitään, kun kissat ryysäs joukolla sen potkalle. Vinski sen sitten lopulta murraten vei parempaan talteen. Näytti oikein etukäpälääkin Mimmisiskolle, että mees muualle, kun mä syön tän ihan itte.


Kyllä mäkin sitten lopulta innostuin kaluamaan, kun olin hetken asiaa tuumannu ja kattonu kuinka Seita rouskutti omaansa ja oli se ihan hyvää. Saa tuoda toistekkin.

Se mun pitää kans vielä sanoo, että kyllä mulla on korvat tallella ihan kärkiä myöten, vaikka toi matalampi nykyään unohtaakin ne vähä turhan usein kuvista pois.

4 kommenttia:

  1. Ennen luultiin etti koirat syökään muuta kuin luuta.

    VastaaPoista
  2. Niin mekin luulimme pitkään,Isopeikko, mutta sitten lapinkoiramme Sumi alkoi itse poimia metsästä ja herukkapuskista marjoja ja kaivaa maasta porkkanoita syödäkseen. Hiukkasen outoa...

    Nämä nykyiset saavat nyt sitten pääasiassa lihapainotteista kotiruokaa, mutta kyllä luita lisää hankitaan, jos näyttää siltä, että sisuskalut kestää :)

    VastaaPoista
  3. Voi, sanos muuta, Arjaanneli! :)

    VastaaPoista