maanantai 11. huhtikuuta 2011

Semmoinen on Unni

Me ollaan korkeemman ihmisen kanssa matalammalle vähän kiukkusia, kun se aina haukkuu Unnia, vaikka se on hyvä koirapoika. Matalampi väittää, että kun Unni tahtoo jotain, se sanoo sen niin lujaa, että naapuripitäjässäkin kuullaan, mutta mitäpä muita konsteja pienellä koiralla on tahtomisiaan ilmi tuoda..Sitäpaitsi munkin äänestä matalampi puhui rumasti, kun mä olin pieni. Se väitti, että mä kuulostan apinalta.
Oikeesti Unni on tosi hyvä tyyppi. Jos unohdetaan toi sen täydellinen ulkonäkö (se on siis vain hieman paranneltu painos siitä, millanen mä olin pienenä), siinä on monta muutakin hyvää piirrettä.
Ensinnäkin se on tosi itsenäinen ja rauhallinen, osaa leikkiä muiden kanssa, mutta viihtyy pitkiä aikoja itsekseenkin. Se on mun pennuista myös yks sporttisimmista ja fiksuimmista, sillä se oppi ihan ekana kiipeämään portaat ylös ja tunnistamaan oman nimensä..

Mitäs siitä nyt sitten, jos ääni on vähän hmm... kuuluvampi. Tuleepahan ainakin asiat selväks. Eikä se koko ajan kilju. Silloon vaan, kun ihminen ei tuo tarpeeks nopeesti puuroo tai päästä sitä vapaaks leikkimään silloon kun se tahtoo. Semmonen se on tuo meidän Unni.

5 kommenttia:

  1. Eikä siinä ole mitään pahaa, jos pienellä koiralla on iso ääni. Paitsi silloin jos naapurin täti on jo nukkumassa. Paijaukset Unnille.

    VastaaPoista
  2. Kerrostaloon muuttaminen olisi kyllä tuollaisen äänivaran väärinkäyttöä. Muuten voisin jopa alkaa harkitsemaan kauppoja Unnista, joka on tullut jo uniinkin.

    VastaaPoista
  3. Olen aivan samaa mieltä tuosta naapurin tädistä ja kerrostalosta - silläkin uhalla, että Usma ja korkeempi mököttävät minulle edelleen :)

    Onpa muuten kiva, uusi tunnuskuva. Villiviini.

    VastaaPoista
  4. Unni vaikuttaa tosi hyvältä tyypiltä. Voit olla tosi ylpeä äiti-koira. Kyllä hän varmaan isompana lakkaa huutamasta :D

    VastaaPoista
  5. Kiltisti sanottu, Leena. Kyllä pikkukoirat tosiaan joskus muuttuu kasvaessaan paljonkin, mutta ei tietysti voi olla ihan varma. Sitä mä vaan en ymmärrä, miks koiran meteli on niin paljon pahempi asia kuin ihmisen meteli. Noi ammattikoulun pojat päristelee ja ulvottaa renkaitaan tossa tiellä kaiken aikaa, eikä meidän matalampi ihminenkään mitään kovin hiljasta sorttia oo, eikä siitäkään kukaan valita, paitsi ehkä toi korkeempi.. joskus.

    VastaaPoista